torsdag, september 18, 2008

Ikke bruk DNB NOR i Ski.

Jeg forstår ikke. I dag var jeg ikke på skolen fordi jeg ikke ville rukket tilbake til mine 3 kjøretimer som var etter min egentlige skoletid. Jeg pleier å slutte 13.30 på torsdager, men denne dagen var skolens høstaktivitetsdag og de bestemmer at alle må være der til 15.00.

De skulle ha dagen på et eller annet huttetu sted der vi skulle gå tur.
Jeg spurte om jeg kunne dra hjem tidligere for å rekke kjøretimene mine.
Hva får jeg til svar.?

"Nei, det er er ditt problem, da blir du nødt til å flytte kjøretimene."

Jeg forklarte at det var veldig vanskelig å sette av tid til kjøretimer på fritiden min og at jeg pleier å slutte 13.30 slik at jeg hadde rukket det.

Damen_ "Da blir du vel nødt til å la være å møte opp."

Hurra for lite fleksibel skole.


Jeg var i banken igjen i dag. Før kjøretimene. Jeg har innsett at jeg ble nødt til å våge meg tilbake for å ta ut pengene mine. Jeg bet tennene sammen og fortet meg inn for å bli ferdig med det. Jeg gikk inn mot de kjente køomgivelsene og følte noe forandre seg inni meg. 

Til min store overraskelse var det kun et eneste menneske inne i bakens ventelokaler. 
Jeg lot blikket gli over alle skranke-damene og passet på å trykke på begge de grønne knappene. Ut kom det to kølapper. Nummer 072 og nummer 483. 
Jeg myste opp på den plingende lysskjermen. 

De skulle ikke få lure meg denne gangen.

Med et plinget mitt nummer 072 oppe på skjermen. I ei lite sekund ble jeg henrykt over den korte ventetiden, men begeistringen var svært kortvarig.

Jeg nærmet meg damen med bestemte skritt. Jeg ankom den mørklakkerte eikedisken. Jeg ga henne ordre før hun rakk å ytre noen setning om hva hun kunne hjelpe meg med.
Liv: "Jeg vil ta ut pengene mine. Alle pengene mine."
Bankdame med krøller og lipgloss: "Ok."
Liv: "Så kan du avslutte kundeforholdet mitt i denne banken."

Hå hå. Dere skulle nok sett fjeset hennes ja. Der fikk jeg min evige revansj.
Hun utbetalte motvillig 7681 kr og gav meg en kvittering.

Jeg forlot lykkelig lokalet mens jeg rev den andre kølappen i 1000 biter. Farvel bank. Ha et godt liv uten Liv!

Så strenet jeg rett til Nordea og opprettet en ny konto der.

3 kommentarer:

  1. Du har blitt lurt!

    SvarSlett
  2. det med skolen var jo helt idiotisk! herregud! men Banken? Jeg liker DNB NOR jeg ^^

    SvarSlett