fredag, oktober 10, 2008

Den lille gutten

Han kom stormende inn i et svært lavt tempo. Han dyttet en handlevogn forran seg. En overbelastet handlevogn. Han stirret på meg, vill i blikket. Jeg ventet spørrende på å få vite hva han ville. Alt han sa ble kastet ut av munnen i løpet av halvannet sekund.

"PASS PÅ DENNE MENS JEG FIKSER NOE!"

Jeg vil anta at den lille gutten var omtrent 5 år. Han spurtet avsted uten videre forklaring.. Jeg ble en smule forvirret. Ingen andre var å se. Jeg lurte på hva som foregikk. Han kan da vel ikke ha handlet hele denne handlevognen selv? Tvilsom oppførsel fra en femåring.

Etter 20 minutter dukket han opp igjen og dyttet handlevognen videre, sakte men sikkert uten å forklare sin merkelige oppførsel og mangel på foresatte.

Dagens lille gåte.

2 kommentarer: