mandag, oktober 13, 2008

Tvilsom oppførsel.

Mens jeg sitter her og leser til prøve i markedsføring er det en liten tanke som plutselig fanger hele min oppmerksomhet. Som unge Kristine sa da hun passerte meg burde de fleste faktisk være enige i dette.

Det er tvilsomt når mennesker skriver til noen og poengterer hva de er og hva slags forhold de har. Dette har jeg observert både på facebook og nettby over lengre tid. Et utrolig irriterende fenomen. Det er ikke bare tvilsomt, men ekstremt tvilsomt når noen behøver å skrive slike ting. Jeg kan komme med en rekke eksempler.

"------------------- wrote at 6:17pm
Hei hei bestevenn :)
Hva skjer med at dere krasja på vei hjem fra Hove? :O Hvordan gikk det? Fortsatt god sommer:) Koz og klemz"

"Gratulerer med dagen bestevennen min :) Ønsker deg en super dag, det fortjener du! ♥ ♥"

Jeg har enda værre eksempler tilgjengelig. Jeg føler det er en smule meningsløst å kommentere hva slags vennforhold man har.. Om man har dette forholdet, burde ikke begge vite det da? Det er som om jeg skulle skrive "Hei kjæresten min, jeg gleder meg til jeg skal sove hos deg i natt i din seng bare oss to fordi vi er sammen og er så glade i hverandre. Du er bare min fordi vi er kjærester. Koz og klemz fra kjæresten din!" Hm?

Tid for tvangstrøye og hvite polstrede rom.

4 kommentarer:

  1. Mwihihihi. ^^
    Jeg likte ditt kjæresteeksempel.

    SvarSlett
  2. Næmen VENN da! Du kan jo ikke si sånn VENN! xD Haha, genialt :P Thumbs up ^^

    SvarSlett
  3. Hei vennen min =) så genialt inlegget ditt var =D liker du det selv? =P

    HAHa
    enig med deg der, litt fjortiss å skrive sånn, men kan selv ha en uvane til å si "hei vennen" til noen få..man aldri "hei vennen min" tror det har noe med det at folk trenger å vite at andre vet at de har venner og ikke er alene. og bekreftelse fra personen det gjelder.et lite skrik om hjelp.

    SvarSlett
  4. Hei venn jeg har møtt gjennom Stian men som jeg prater en del med på skolen siden vi har POME sammen.

    Jeg er inspirerende ; ) Og du skriver meget bra.

    SvarSlett